Serwo i pompa hamulcowa – typowe uszkodzenia



Uzupełnienie odcinka o uszkodzeniach serwa przy montażu.
Typowe uszkodzenia serwo i pompy hamulcowej.

Jeśli masz dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu z naszą Hotlinią techniczną pod nr +48 723 722 722 lub hotlinia@ate-polska.pl

Pobrany z Youtube Serwis Quadów Warszawa – Diagnostyka/Naprawa/Mechanik – Naprawa Serwis I Przeglądy Bieżące. Quady, Motocykle, Skutery Wodne. Własny Mechanik. Naprawa motocykli Warszawa, Mokotów | Serwis motocykli, skuterów, quadów, rowerów, skuterów wodnych | Warsztat motocyklowy dla Quadów w Warszawie. Serwis I Przeglądy Bieżące. Quady, Motocykle, Skutery Wodne zapraszamy do naszej firmy w Warszawie.

23 Comments on “Serwo i pompa hamulcowa – typowe uszkodzenia
  • Rosyjski Agent Wpływu says:

    Mnie zastanawia, dlaczego wspomaganie pompy hamulca nazywane jest Serwo, jak z serwomechanizmem nie ma nic wspólnego. Nie lepiej nazwać wspomaganie próżniowe hamulca?

    Odpowiedz
  • mistermvpvip says:

    Co w przypadku kiedy w wężyk idący do serwa podamy cisnienie, np 0,5 bara, powinno trzymać? Silnik benzynowy 1.8t.

    Odpowiedz
  • kiler530 says:

    To w takim razie jak prawidłowo odpowietrzyć układ?

    Odpowiedz
  • Lukaszmajamen says:

    Pierwsze słyszę o tego typu uszkodzeniach. Ciekawe, a w stodole parę aut kolegom porobione, na szczęście bez uszkodzeń jeżdżą.

    Odpowiedz
  • Mateusz Zakrzewski says:

    A tam pierdolisz pan to trzeba wymienić uszczelniacze pompy paliwa

    Odpowiedz
  • Krzysztof Szczecina says:

    Witam. Mam spory problem z passatem B5. Na zgaszonym silniku hamulec jest twardy. Ale na włączonym cały czas powoli leci w dół. Nawet gdy kilka razy go podpompuję, tak jakby łapie opór, ale powoli schodzi aż do podłogi. Została wymieniona pompka hamulcowa ( na nową) bo było prawdopodobieństwo, że to ona lekko przepuszcza. Układ był odpowietrzany wiele razy (nie rekomendowaną metodą tradycyjną, aczkolwiek do tej pory skuteczną, a także za pomocą specjalnej pompki od kolegi mechanika). W płynie brak jest pęcherzyków powietrza. Słyszałem o możliwości zapowietrzenia ABS, ale znajomy mówił że w passatach nigdy nie miał z tym problemu. Może ktoś wie co tu jest grane? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Odpowiedz
  • Jar Ko says:

    Mam pytanie co może być przyczyną większego luzu około 12-15 mm na dźwigni hamulca. Przy zgaszonym aucie beż wspomagania hamólców czuć tak jak by podwójny przeskok naciskając na hamulec. Winne było serwo ponieważ po wymianie na drugie auto hamuje normalnie. Nie jest to wina zapowietrzonego układu ponieważ pompa do sprawdzenia serwa została zakorkowana odpowietrznikami i odpowietrzona na 100%. Jakie uszkodzenie serwa może powodować taką usterkę?

    Odpowiedz
  • 1bacio1 says:

    Pouczający materiał, potwierdził moje przypuszczenia w kwestii zjawisk mogących wystąpić w wyeksploatowanych układach hamulcowych. Pozdrawiam !

    Odpowiedz
  • Artur Krawczyk says:

    Witam Astra H szum słyszalny na postoju,gdy wcisne pedał hamulca szum przestaje być słyszalny,czy to normalne?pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Marcin P says:

    Witam. W Dieslu ponad miesiąc po wymianie płynu hamulcowego przez warszatat (na oryginalny) miałem przypadek, że na wolnych obrotach, gdy samochód się toczył, to pedał hamulca był twardy a wduszenie go siła spowodowało, ze samochód zwalniał z opóźnieniem (musiałem ręcznego użyć). Potem już normalnie się zachowywał. Gdzie szukać przyczyny? Czy wymiana płynu mogła na to wpłynąć? Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał płyn hamulcowy.

    Odpowiedz
  • BlackDragon says:

    Czyli jak wcisne hamulec do końca w czasie jazdy to też uszkodę ten uszczelniacz?
    Kiedyś się wymieniało tylko tym "tradycyjnym" sposobem i nic się nie działo…teraz nagle się psują 🤔
    Nowe ok bo to specjalnie robione by zarabiać na serwisach.

    Odpowiedz
  • Paweł Bill says:

    Proszę o radę z moim problemem. Hamulec jest dość "tępy" a właściwie jego wspomaganie. Trzeba użyć naprawę dużej siły żeby auto jako tako hamowało. Oczywiście elementy takie jak klocki tarcze zaciski płyn są wymienione. Dodam że w momencie kiedy w włączy się system BAS hamowanie jest bardzo dobre. Podciśnienie mierzone z kolektora wynosi -0.6 Bar i nie spada. Podsumowując wspomaganie hamulca jest bardzo słabe, ale jakieś jest.

    Odpowiedz
  • Mateusz Adamczyk says:

    Taka ciekawostka i pytanie. Laguna 2 2003 2.0T trzy tygodnie temu wymienione całe kompletne hamulce tył zaciski, klocki, tarcze. Wszystko działało do dzisiaj. Co ciekawe, sytuacja śmieszna. Auto odpalone zimne po nocy, przejechałem 500m hamulce były. Zgasiłem, odpaliłem ponownie i już pedał wpada w podłogę. Żadnych błędów nie ma ABS ESP nie świeci trzy krotne pompowanie powoduje wzrost skuteczności i znowu spadek po odpuszczeniu. Oczywiście cała ta wymiana jest na gwarancji więc warsztat sie tym zajmie. Ale co może być przyczyną ?

    Odpowiedz
  • Olek Nowak says:

    Świetny materiał, bardzo pomocny. Pytanie od laika: czy "twardy" pedał hamulca przed odpaleniem silnika (skrzynia automat) to powód do zmartwień? Czy jest to sygnał do rychłej awarii układu hamulcowego? Samochód Mini Cooper S R56 N18.

    Odpowiedz
  • yamaha sound says:

    Mam pytanie nigdy w mojej insygnia nie słyszałem świstu powietrza teraz go słyszę gdy wciskam hamulec na postoju czy to normalne pojechałem do mechanika mówił że serwo do wymiany wymieniłem i nadal słychać i mówi że to normalne

    Odpowiedz
  • Kobra4189 says:

    Po wymianie płynu hamulcowego metodą tradycyjną i kilkukrotnym odpowietrzeniu przednie hamulce się blokują – zaciski nie odpuszczają i koła ciężko obrócić. W czym może być problem?

    Odpowiedz
  • Stanisław K says:

    Jest tak: pedał hamulca działa, Astra H Diesel 2005. Ale gdy zahamuję i przytrzymam pedał, to on lekko i powoli ale stale idzie w dół. Już mówię – pompa wymieniona na nową, odpowietrzane kilka razy, pedał przy stałym nacisku powoli idzie w dół. Więc pompa jest OK. Może serwo nawala? Da się coś sprawdzić bez wymiany serwa? Jakiś zawór przy serwo? Bedę wdzięczny za uwagi, pozdro

    Odpowiedz
  • Jar Ko says:

    Do niektórych serw uszczelniacze są w sprzedaży.

    Odpowiedz
  • masa kielbasa says:

    zgodze sie ale jak tlumaczyc ze bmw w instrukcji wymiany plynu uzywa pompki z banka i kaze dodatkowo w drugiej fazie odpowietrzania wciskac pedal do podlogi 5 razy ????to jak to ma byc w koncu niech Pane ekspert doradzi, materialy servisowe do wgladu jak potrzeba

    Odpowiedz
  • Smród says:

    ale super, chyba posłuchaliście mojego ostatniego komentarza, zaraz biorę się do ogladania, pozdrowienia!

    Odpowiedz
  • Sacrum Profanum says:

    Świetny materiał! 🔥

    Pytanie z innej beczki: czy możliwe aby ceramiczne klocki hamulcowe 'układały' się przez 1000km przy spokojnej miejskiej jeździe?

    Odpowiedz

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

mersin eskort - eskort Zadzwoń!